رابــطــــة الــزجـــالــيــن وكـــتــاب الأغـــــانـــي
أهلاً بكم على صفحات

منتدى رابطة الزجالين وكتاب الأغاني

منبع الأدب الشعبي في مصر

يسعدنا تسجيلكم معنا


رابــطــــة الــزجـــالــيــن وكـــتــاب الأغـــــانـــي

منتدى عام لرابطة الزجالين وكتاب الأغاني بجمهورية مصر العربية ( المقر الرئيسي بالقاهرة )
 
الرئيسيةاليوميةمكتبة الصورس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول
باسعد بقرب الأحبه لما اشوف زجال الحب يكبر ف قلبي أرتجل موال وافرد شراع المحبه ميهمنيش عزّال دا الزجالين عزوتي عمي وابويا وخال ( محمد محمود البهنساوي ) رئيس رابطة الزجالين وكتاب الأغاني
المواضيع الأخيرة
» كنت عايش كدبه حلوه
السبت يناير 21, 2017 8:39 pm من طرف مجدى الهوارى

» إزاى نبقى خوات !!
السبت يناير 21, 2017 8:36 pm من طرف مجدى الهوارى

» ليه ضيعتو قيمة الجنيه ؟
الخميس يناير 05, 2017 8:50 pm من طرف مجدى الهوارى

» وروحك بى لصيقه
الخميس يناير 05, 2017 8:46 pm من طرف مجدى الهوارى

» حبيبه عمرى ...
الخميس ديسمبر 22, 2016 8:25 pm من طرف مجدى الهوارى

» يا حلوة يامجنونة بى
الإثنين أبريل 04, 2016 2:34 pm من طرف محمد يوسف عوض الله

» قصيدة حب شعر محمد البهنساوي
الإثنين أبريل 04, 2016 2:32 pm من طرف محمد يوسف عوض الله

» اجتماع الجمعية العمومية
الإثنين مارس 21, 2016 7:39 pm من طرف محمد البهنساوي

» شطبتك من ديوان شعري شعر محمد البهنساوي
الأحد فبراير 28, 2016 1:15 pm من طرف محمد البهنساوي

أفضل 10 أعضاء في هذا الشهر

شاطر | 
 

 مــــــابقاش

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
أحمد حسن عمر

avatar

عدد المساهمات : 108
تاريخ التسجيل : 27/11/2010
العمر : 50

مُساهمةموضوع: مــــــابقاش   الإثنين ديسمبر 17, 2012 2:59 pm

ما بقاش
**************
مــــــا بقاش في العمر بــاقيّة
العمـــــر خـــــــــلاص إتاخد
والقلب المهـــــــري آســــــيّة
مــا بقاش محتاج ولا واحد !!
ولاناقص كـــــــــتر آســـــيّة
ولا فــاضل وقت يعــانــــــــد
إديــــنا كتــــــير حــــــنــــــيّة
والنــــــــــــاس بين آسي وجاحد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
سلوي سيد عبدالعزيز



عدد المساهمات : 57
تاريخ التسجيل : 06/11/2012

مُساهمةموضوع: رد: مــــــابقاش   الثلاثاء ديسمبر 18, 2012 7:39 pm

فعلا صدق المثل القائل مفيش صاحب يتصاحب

الدنيا بقت وحشة قوي لاالصاحب نافع ولا حتي الابن بقي سند لاهلة

وعلي رأي الاغنية


دنيا غرورة وكدابة زي السواقي القلابة

ولا عشان ما احنا غلابة يتعلموا القسوة فينا

***********************

قلبي عليك يا خي

تقبل تحياتي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
أحمد حسن عمر

avatar

عدد المساهمات : 108
تاريخ التسجيل : 27/11/2010
العمر : 50

مُساهمةموضوع: رد: مــــــابقاش   الثلاثاء ديسمبر 18, 2012 8:23 pm

اشكرك استاذة سلوي علي مرورك الرقيق
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
حسن الجمال

avatar

عدد المساهمات : 87
تاريخ التسجيل : 06/04/2011
العمر : 34

مُساهمةموضوع: رد: مــــــابقاش   الخميس يناير 24, 2013 6:01 pm

قطعة زجلية ذات معان جميلة وهي فنيا رائعة
سلمت يمينك أستاذ أحمد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
مــــــابقاش
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
رابــطــــة الــزجـــالــيــن وكـــتــاب الأغـــــانـــي :: الفئة الأولى :: الزجل-
انتقل الى: