رابــطــــة الــزجـــالــيــن وكـــتــاب الأغـــــانـــي
أهلاً بكم على صفحات

منتدى رابطة الزجالين وكتاب الأغاني

منبع الأدب الشعبي في مصر

يسعدنا تسجيلكم معنا


رابــطــــة الــزجـــالــيــن وكـــتــاب الأغـــــانـــي

منتدى عام لرابطة الزجالين وكتاب الأغاني بجمهورية مصر العربية ( المقر الرئيسي بالقاهرة )
 
الرئيسيةاليوميةمكتبة الصورس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول
باسعد بقرب الأحبه لما اشوف زجال الحب يكبر ف قلبي أرتجل موال وافرد شراع المحبه ميهمنيش عزّال دا الزجالين عزوتي عمي وابويا وخال ( محمد محمود البهنساوي ) رئيس رابطة الزجالين وكتاب الأغاني
المواضيع الأخيرة
» كنت عايش كدبه حلوه
السبت يناير 21, 2017 8:39 pm من طرف مجدى الهوارى

» إزاى نبقى خوات !!
السبت يناير 21, 2017 8:36 pm من طرف مجدى الهوارى

» ليه ضيعتو قيمة الجنيه ؟
الخميس يناير 05, 2017 8:50 pm من طرف مجدى الهوارى

» وروحك بى لصيقه
الخميس يناير 05, 2017 8:46 pm من طرف مجدى الهوارى

» حبيبه عمرى ...
الخميس ديسمبر 22, 2016 8:25 pm من طرف مجدى الهوارى

» يا حلوة يامجنونة بى
الإثنين أبريل 04, 2016 2:34 pm من طرف محمد يوسف عوض الله

» قصيدة حب شعر محمد البهنساوي
الإثنين أبريل 04, 2016 2:32 pm من طرف محمد يوسف عوض الله

» اجتماع الجمعية العمومية
الإثنين مارس 21, 2016 7:39 pm من طرف محمد البهنساوي

» شطبتك من ديوان شعري شعر محمد البهنساوي
الأحد فبراير 28, 2016 1:15 pm من طرف محمد البهنساوي

أفضل 10 أعضاء في هذا الشهر

شاطر | 
 

 بحبك يا ســــــــــــــيسي

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
سلوي سيد عبدالعزيز



عدد المساهمات : 57
تاريخ التسجيل : 06/11/2012

مُساهمةموضوع: بحبك يا ســــــــــــــيسي   السبت يوليو 20, 2013 3:49 pm


بحبك يا ســـــــــــــــيسي

بحبك يا ســـــــــــــــيسي

يا ناصــــــــــــف شــبابنا

وخالــــــــع رئيـــــــــسي

يا حـــامي وطننـــــــــــا

من المــــــاهبيــــــــشي

مــــطهر بلـــــــــدنــــــا

من الخـــــفافيـــــــــــشي

بحبك يا ســــــــــــيسي

بحبك يا ســـــــــــــيسي

وبحـــــــلم بانــــــــــك

تكون لـــــي عريــــسي

****************


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
محمد البهنساوي
رئيس رابطة الزجالين والمدير العام للمنتدى
رئيس رابطة الزجالين والمدير العام للمنتدى
avatar

عدد المساهمات : 521
تاريخ التسجيل : 10/07/2010

مُساهمةموضوع: رد: بحبك يا ســــــــــــــيسي   الأحد يوليو 21, 2013 1:05 am

آه يا طماعة ... عريسك مرة واحدة ؟ مش خسارة فيك ... مشاعر حلوه يا سلوي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
سلوي سيد عبدالعزيز



عدد المساهمات : 57
تاريخ التسجيل : 06/11/2012

مُساهمةموضوع: رد: بحبك يا ســــــــــــــيسي   الإثنين يوليو 22, 2013 9:49 am

الشاعر الكبير البهنساوي كتب


آه يا طماعة ... عريسك مرة واحدة ؟ مش خسارة فيك ... مشاعر حلوه يا سلوي
**********

مش المثل بيقول ان عشقت اعشق قمر

وهو في احسن من الراجل اللي حرر مصر من الخونة والعملاء والهكسوس والتتار

وكمان مش حطلب اكتر من المهر الشرعي ( ربع جنية)

ولو انة قدم المهر مقدما ( رجع لنا ارض مصر)

هو في احسن من كدة مهر

تحياتي لك ولكل مصري وطني اصيل
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
بحبك يا ســــــــــــــيسي
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
رابــطــــة الــزجـــالــيــن وكـــتــاب الأغـــــانـــي :: الفئة الأولى :: الشعر العامي-
انتقل الى: